woensdag, 08 april 2015 08:00

update software AG en Sofon worden partners

update logoupdate.CRM integreert de Sofon offerte- en productconfigurator

Wenen, 10 april 2015 +++ update software AG, één van de toonaangevende Europese producenten van Premium-CRM systemen, breidt met de Service Pack 3, zijn hoofdproduct update.CRM uit met de offerte- en productconfigurator van Sofon Deutschland GmbH.
De ondersteuning van het verkoopproces houdt ook het maken van klantenindividuele offertes in, rekening houdend met produceerbare producten en winstmakende marges. Om deze processchakels in zijn geheel te ondersteunen koos update software AG de integratie van de offerte- en productconfigurator van Sofon Deutschland GmbH.

Tijdwinst door naadloze integratie van de Sofon productconfigurator

In samenwerking werd de naadloze integratie met de webbased versie van update.CRM gerealiseerd. Verkoopmedewerkers kunnen nu rechtstreeks vanuit het CRM proces ook bij de klant zeer complexe productoffertes samenstellen en berekenen. Deze krachtige integratie maakt een directe uitwisseling en bewerken van gegevens tussen de systemen mogelijk zonder de update.CRM omgeving te verlaten. Tijdrovende vragen aan de backoffice en dubbele invoer van gegevens zijn verleden tijd.

„De integratie van de Sofon oplossing is een verdere winst voor onze klanten en prospects. Wij vullen daarmee ons portfolio aan met een belangrijk component voor het totale verkoopproces. De gebruikers van update.CRM hebben op deze manier de mogelijkheid om de interactie met hun klanten verder te optimaliseren”, zegt VP product management Birgit Harthum, update Software AG.

„Wij zijn blij met de samenwerking met update. De integratie van de Sofon offerte- en productconfigurator in update.CRM is een bijzonder zinvolle toevoeging voor de update klanten. Omdat dit voor de CRM gebruikers in de binnen- en buitendienst tijd bespaard en zodoende een grote meerwaarde biedt“, aldus Marc Weinhold, partner manager, Sofon Deutschland GmbH.

Over Sofon Guided Solutions

Sinds 1998 is Sofon leverancier van verkoopondersteunende software onder de naam Sofon Guided Solutions en sinds jarenlang marktleider in het segment van offerte- en  productconfiguratie. De software helpt u om documenten zoals offertes, contracten en orders te configureren en biedt ondersteuning bij de calculatie, product- en variantconfiguratie, visualisatie en documentengeneratie in iedere gewenste taal. De verbinding met diverse andere systemen zoals ERP en CRM wordt gegarandeerd door gecertificeerde interfaces.

Sofon heeft meer dan 150 klanten met ongeveer 12.500 gebruikers in meer dan 50 landen. Dit zijn onder andere GEA, Knauf, Heras, Novoferm, Fronius International, Jensen Group, Mitsubishi, Philips Healthcare, Carthago en Ricoh. Sofon vestigingen bevinden zich in Duitsland, de Benelux, het Verenigd Koninkrijk, Canada en de Verenigde Staten.

Over update software AG

update software AG (www.update.com/de) werd in 1988 opgericht in Wenen en is met ongeveer 200.000 gebruikers in meer dan 1.600 organisaties wereldwijd één van de meest toonaangevende Europese producenten van Premium CRM systemen. Sinds de overname van het meerderheidsaandeel van de Amerikaanse Aurea Groep richt de organisatie zich, als partner van de Customer Experience Transformation (CXT), op klanten servicegeoriënteerde oplossingen te bieden en hen duurzaam te begeleiden. Update software AG is genoteerd aan de  beurs in Frankfurt am Main. In het jaar 2013 realiseerde het bedrijf een omzet van 33,1 miljoen euro.

Tot de klanten van update behoren onder meer ALK Abelló, Bawag P.S.K., Daiichi Sankyo, Danfoss, Hansgrohe, Kärcher, MagnaSteyr, Paul Hartmann, Raiffeisen Schweiz, ratiopharm, Reis Robotics, Saint Gobain, Sandoz, Terex Material Handling & Port Solutions, UnicreditBank Hungary alsmede de Hamburger Sparkasse en nog eens 130 andere Duitse spaarbanken.  Partnerschappen heeft update met bedrijven als Atos, Hewlett Packard, Sopra Steria Consulting en met de update hosting partners.

Contact:

Sofon Deutschland GmbH