zaterdag, 26 juli 2014 12:25

Sofon krijgt beoordeling 'promising' in Gartner's "Marketscope for Configure, Price and Quote Application Suites"

Sofon heeft onlangs de beoordeling ‘promising’ gekregen van Gartner (www.gartner.com) in Gartner’s “MarketScope for Configure, Price and Quote Application Suites”, gepubliceerd op 2 mei 2013. Sofon werd beoordeeld als ‘promising’ in het CPQ-rapport op basis van de volgende evaluatiecriteria: de algemene levensvatbaarheid van het bedrijf, de klantervaringen, het huidige en toekomstige producten-/dienstenpallet en de wereldwijde strategie.
Beoordeling  'Promising'
Sofon is erg ingenomen met het behalen van de beoordeling ‘promising’ van Gartner. Marijn Schouten, Director Business Development bij Sofon: “Wij geloven dat het onze voortdurend verbeterende positie in de wereldwijde CPQ-markt bevestigt. Het feit dat we hoge algemene tevredenheidsscores krijgen van onze klanten, bewijst dat onze oplossingen een belangrijke bijdrage leveren aan het versnellen, verbeteren en vereenvoudigen van hun complexe verkoopproces.”

CPQ volgens Gartner
CPQ-applicaties bieden een geïntegreerd pakket van softwaretoepassingen voor configuratie, prijsbepaling en offertegeneratie; activiteiten die komen kijken bij het onderhandelen en verkopen. CPQ-applicaties worden ook ingezet om self-service-verkoopomgevingen te ondersteunen, inclusief business-to-consumer- en business-to-business-verkoopomgevingen. CPQ-systemen bieden meestal mogelijkheden tot prijscalculatie en offertegeneratie en het vastleggen van regels, beperkingen en goedkeuring- en autorisatieworkflow (zie “Configure, Price, and Quote Tools Help Redefine the Sales Experience”). Configuratietools helpen verkopers de juiste productvarianten bij elkaar te brengen, opportunities te kwalificeren en behoefteanalyse uit te voeren. Dit maakt het mogelijk voor verkopers om de doorlooptijd van prospectaanvragen in belangrijke mate te reduceren. Deze tools helpen fouten in offertes te reduceren, alsook de tijd die gaat zitten in rework en het bepalen van de juiste productcombinatie. Prijs- en offertesystemen helpen verkopers de juiste prijs te bepalen voor specifieke productmixen of -bundels. Tevens worden de details van eerste schattingen, vertrouwensoffertes en de uiteindelijke offertes goed weergegeven.

Over de marketscope
Gartner beveelt geen van de aanbieders aan, noch producten of services die beschreven zijn in zijn onderzoekspublicaties. Verder beveelt Gartner niemand aan om aanbieders met de hoogste beoordeling aan te schaffen. Gartner’s onderzoekspublicaties bestaan uit de adviezen van Gartner’s onderzoeksorganisatie en mogen niet worden beschouwd als feiten. Gartner wijst elke garantie, impliciet of expliciet, met betrekking tot dit onderzoek af, inclusief elke garantie met betrekking tot merchantability en geschiktheid voor een bepaald doel.