dinsdag, 01 september 2015 06:00

Sofon genoteerd in MKB Innovatie Top 100

Sofon Guided Solutions behoort tot de honderd meest innovatieve bedrijven van Nederland. Dit werd onlangs bekend gemaakt door de Kamer van Koophandel. Een panel van innovatie experts maakte een selectie uit een groot aantal inzendingen voor een notering in de jaarlijkse MKB Innovatie Top 100.

mkb innovatieAlle nominaties zijn beoordeeld op impact voor de branche en samenleving, originaliteit, verkrijgbaarheid en gerealiseerde omzet en groeipotentie. Op 1 oktober maakt de jury, onder voorzitterschap van Ruud Koornstra (Tendris Holding), de exacte notering van elk bedrijf in de MKB Innovatie Top 100 bekend, tijdens de Dag van de Innovatie. Dan is ook duidelijk welk bedrijf in 2015 de nummer 1 positie inneemt en zich het meest innovatieve bedrijf van Nederland mag noemen.

De Resource Estimator van Sofon biedt de mogelijkheid om een project al voor de start goed te plannen. Bij de meeste planningsapplicaties wordt pas begonnen, nadat een klant de offerte heeft goedgekeurd. De Resource Estimator doet het al daarvoor. In de aanbiedingsfase kan een project met een bepaald budget gepland worden en kunnen er scenario’s worden gemaakt, met een inschatting van tijd en geld. Zo kunnen er in de projectplanning mijlpalen worden gesteld en acties worden ondernomen.

Deze voorcalculator laat met visualisaties, zoals staafdiagrammen en boxcharts, de haalbaarheid van het project zien. Bijvoorbeeld hoe de uitgaven verlopen richting de einddatum en wanneer er prijswijzigingen plaatsvinden die invloed hebben op de offerte. Op basis van de gegevens van Resource Estimator kan er een specifieke offerte worden geleverd aan de klant. Hiervoor levert het bedrijf Sofon Proposol Organiser, maar de gegevens kunnen ook worden gekoppeld aan SAP of andere ERP-pakketten.