vrijdag, 22 juni 2018 08:56

Kennisdeling op Sofon gebruikersdag

Sofon organiseert gedurende het jaar verschillende evenementen. Naast de klantendag waarop ieder jaar de nieuwe softwarerelease wordt gepresenteerd, organiseert Sofon ook kennissessies.

Een van deze kennissessies vond op 21 juni plaats op het kantoor van Sofon in Oberhausen. Sofon experts en klanten spraken elkaar in een ontspannen sfeer over de Sofon applicaties. Kennis en inzichten voor modelbouwers werd gedeeld, om meer uit de Sofon applicaties te kunnen halen.

Bij deze kennissessie werden er korte trainingen gegeven met tips en tricks op het gebied van modelbouw. Twee klanten verrijkten de sessie met zeer interessante lezingen over het gebruik van Sofon in de praktijk.

De heer Koch van Petkus Technologie liet zien hoe eenvoudig het is om met Sofon een calculatiemodel in zeven talen te maken en te onderhouden. De heer Beukmann van Siepmann-Werke legde uit dat zijn Sofon-model automatisch de CAD-gegevens van een geconfigureerde armatuur via een webservice importeert en deze data vervolgens gebruikt voor de calculatie en offerte. Dit bespaart veel tijd en elimineert fouten.

De presentaties lieten op zeer informatieve wijze zien hoe Sofon kan worden ingezet voor het bedrijf en de gebruikers. Daarnaast vormden de presentaties een prima basis voor verdere uitwisseling van informatie. De discussies over problemen en oplossingen hebben er ook voor gezorgd dat de deelnemers van elkaars kennis konden profiteren.

Het was een zeer interessante en succesvolle dag.

dd2dd1dd3dd4
More information Ok