maandag, 28 september 2015 06:00

De Fricke Gruppe configureert binnenkort met de Sofon oplossing

fricke logoDe uit het Duitse Heeslingen afkomstige Fricke Gruppe is één van de grootste private ondernemingsgroepen op het gebied van landbouwtechniek. De groep heeft gekozen voor de assortiments- en productconfiguratie van Sofon Deutschland GmbH.
Onder de algemene grafische weergave en beveiliging van logistieke en bedrijfsmatige processen valt ook het opzetten van aanbiedingen die voor de klant op maat zijn gemaakt, met inachtneming van de producttechnische mogelijkheden. Voor de volledige en efficiënte grafische weergave van deze keten heeft de Fricke Gruppe besloten om een samenwerking aan te gaan met Sofon Deutschland GmbH.

Hiermee beschikt de onderneming in de toekomst over een flexibel inzetbare oplossing. Het assortiment- en variantenconfiguratiesysteem van Sofon is geschikt voor de grafische weergave van zowel de bedrijfsmatige procesketen op het gebied van de complexe assortimentsconfiguratie als de productspecifieke vereisten, zoals de configuratie van productbestellingen, stuklijsten, etc.

“De integratie van Sofon vormt een belangrijk onderdeel van de optimalisatie van onze procesketen. Hiermee krijgen we onze offerten een stuk beter in de grip en kunnen we het hele proces aanzienlijk stroomlijnen,” aldus Holger Wachholtz, directeur-aandeelhouder van de Fricke Gruppe.

Over Fricke

De Fricke Gruppe wordt geleid door zijn eigenaren. Het hoofdkantoor is gevestigd in 27404 Heeslingen. De groep telt 53 vestigingen in 18 landen over de hele wereld en er zijn in totaal 1741 mensen werkzaam bij de groep. De groep houdt zich tegenwoordig onder andere bezig met de handel in landbouwmachines, apparatuur voor tuinonderhoud, utilitaire voertuigen en vervangingsonderdelen.

www.fricke.de