dinsdag, 22 augustus 2017 14:09

Carthago gaat live met dealerportal

carthago

Aulendorf, Duitsland - Enkele weken geleden is de dealerportal in gebruik genomen, die in samenwerking met leverancier van standaardsoftware Sofon is ontwikkeld. Met deze dealerportal kunnen Carthago-dealers zelf campers voor hun eindklanten configureren. Voor de mogelijke uitvoeringsvarianten kunnen ze daarbij terugvallen op de vakkennis van Carthago.

Zodra de opdracht is ondertekend, dan kan de dealer de bestelling rechtstreeks in het systeem van Carthago plaatsen. Dankzij de sterke integratie van de dealerportal met het ERP-systeem van Carthago worden bestellingen binnen enkele seconden doorgestuurd naar het ERP-systeem, en daarmee naar de productieafdeling. De dealer portal ontvangt automatisch een ontvangstbevestiging via de dealer portal. Zodra de ERP-opdracht is geplaatst en het ERP-opdrachtnummer en de productietijd vaststaan, wordt dit via de dealerportal terug gemeld. Zo ontvangt de dealer alle benodigde informatie.

Met de dealerportal van Sofon kan Carthago de totale procesketen doorlopend ondersteunen, van de klant, via de dealer tot aan de productieopdracht in de fabriek. Carthago kan bovendien zonder tussenkomst van Sofon in de toekomst zelf content toevoegen, zoals nieuwe campers of prijslijsten. Dit bespaart niet alleen tijd, maar zorgt er ook voor dat opdrachten snel en foutloos worden uitgevoerd, omdat nauwe communicatie met de dealers en dus de eindklanten is gewaarborgd. Ook tijdens het productieproces blijft deze nauwe communicatie bestaan: afhankelijk van de status en voortgang van de productieopdracht kunnen dealers via de dealer portal nog wijzigingen aanbrengen in de configuratie, die rechtstreeks worden doorgestuurd naar het ERP-systeem.

Over Carthago

Carthago Reisemobilbau werd in 1979 opgericht door Karl-Heinz Schuler. Tegenwoordig heeft het door de directeur-eigenaar geleide bedrijf ca. 1100 medewerkers en behoort het in Europa tot de toonaangevende premiumfabrikanten in de branche. Niet voor niets luidt de slogan: Carthago – de camper.
In 2013 is het bedrijf naar Carthago-City in Aulendorf in Oberschwaben verhuisd. Hier bevindt zich nu de modernste productielocatie voor campers in Europa. Met het dochtermerk Malibu keert Carthago terug naar zijn roots: buscampers.

Over Sofon

Sofon biedt op software gebaseerde oplossingen voor bedrijven met klantspecifieke producten en diensten. Met de oplossingen van Sofon ondersteunen klanten hun klantspecifieke verkoopproces. De oplossingen zijn gericht op verbetering van de processen waarin offertes, contracten, opdrachten en de daarin vastgelegde voorwaarden centraal staan. Sofon is generiek van opzet en kan daardoor zonder aanpassingen voor een breed scala aan oplossingen worden gebruikt, variërend van het opstellen van offertes tot contractbeheer. De software biedt niet alleen ondersteuning bij het verkoopproces, maar ook bij alle activiteiten die eraan voorafgaan en erop volgen.

Read 2015 times